Rättigheten att utöva och utveckla självbestämmande utan begränsningar i form av förtryck

Det finns en känsla som är starkare än kärlek, hat, illska, makt, avundsjuka, girighet, lycka.
En känsla som vi har rätten till, så fort du har tagit ett bra grepp på den så släpp den aldrig.



Frihet




Saknar människan fri vilja? Är hennes handlingar allenast en produkt av hennes omgivning? Skriver jag just nu detta meddelande som konsekvens av en händelsekedja som tog sin början redan vid jordens begynnelse, i samband med att den första människan begick sin första handling? Gav ditt senaste köp på McDonald's en sådan effekt på kassörskan att hon i sin tur handlade på ett sätt som fick en människa på andra sidan jorden att begå en viss handling istället för en annan?

Eller besitter jag makten att kontrollera mina handlingar oberoende av min omgivning?




Följ ditt hjärta, lita på dina sinnen.
Bygg dina egna vägar, följ din stig.
För i slutändan så möts vi allihopa
och pratar igenom om det som har hänt.


Kommentarer
Postat av: Angee :)

hehe tack :) jo, vill härifrån ett tag iaf :P

2009-03-09 @ 22:18:49
URL: http://bbubblans.blogg.se/
Postat av: Sandra

Djupt. Och intressant =)

2009-03-10 @ 00:19:05
URL: http://virrsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0